onsdag den 12. oktober 2011

Efterårsstemning i Temahaverne




Det var skønt efterårsvejr i Valbyparken i tirsdags. Paul som er parkforvalter for parken fortalte at det er ved at være sidste chance for at se de smukke blomster i Dahliahaven, da planterne ikke er så glade for nattefrosten. Jeg kunne ikke vælge én favorit da der var så mange smukke farverige blomster, men tog billeder af nogle af dem. Måske er du bedre til at vælge din favorit Dahlia?

Jeg smagte et par dejlige saftige hindbær i Køkkenhaven og der var stadig mange tilbage, da jeg søgte ly i den hyggelige pavilion i Skovhaven. Den lette byge efterlod en flot regnbue over Café Rosenhaven. Der er også stadig roser i Rosenhaven og masser af bænke rundt omkring i de spændende haver. Jeg glæder mig til at kommer derud igen på fredag og håber at I også har lyst til at kigge forbi Dahliahaven på vores tur.
Hvis I skulle få lyst til at læse mere om Temahaverne er der en folder på internettet: http://kk.sites.itera.dk/apps/kk_publikationer/pdf/temahavekatalog.pdf

Dahliahaven er nummer 11 på kortet.
Paul har også givet mig nogle brochure om hele parken, som jeg medbringer på fredag.
Husk praktisk fodtøj da græsset også var vådt inden at bygen kom forbi.

De bedste efterårshilsner
Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar